Wednesday, March 28, 2018

Dag 22 - Museum i Townsville

Den här dagen spenderade vi i Townsville, en sömning liten stad söder om Cairns där vi snart kom på att det inte fanns speciellt mycket att göra. Jag ville i alla fall gå på lite museum och någon utställning, vilket de hade två stycken.

Vi började på Tropical Museum of Queensland och Daniel parkerade sig i cafét för att dricka kaffe, jobba lite och skriva på vår blogg (korrekturläsa mina inlägg och lägga till bilder) medan jag gick och tittade på utställningen. Väl klar så gick jag tillbaka till cafét för att prata lite med Daniel, och där pratade vi också en hel del med servitrisen som hade hand om cafét. Hon berättade om vägen till Cape York och dess risker, att vägen inte alltid är att räkna med och att vi inte får campa för nära vattendrag då det är stor risk att det finns krokodiler i vattendragen plus ormar och annat smått och gott. Jag lämnade sen Daniel att göra klart det han höll på med för att gå en runda på akvariet HQ of Great Barrier Reef, som var klart mindre än det akvarium som jag besökte i Sydney 2015.

För att förbereda lite inför fallskärmshoppet så åkte vi för att köpa lite tillbehör till mina GoPro, ett handledsfäste. För att göra det lite enkelt för oss så köpte vi pizza på Domino's, en pizzakedja med butiker i hela världen och Australiens största kedja.
Vi körde tillbaka till "innerstan" och The Strand. Det är ett promenadstråk som listas som det bästa att göra i Townsville på TripAdvisor. Det var väl ett fins promenadstråk, men inget speciellt egentligen. Vi fick i alla fall i oss en öl på en strandbar innan vi åkte tillbaka till campingen. Väl där märkte vi att vi fått lite ofrivilliga gäster i tältet, nämligen några små gröna trädgrodor som vi föste ut utan att de skadades.

/Nisse

No comments:

Post a Comment