Wednesday, March 28, 2018

Dag 24 - Fallskärmshoppning!

Idag gjorde vi vårt första fallskärmshopp! Det var ett tandemhopp, vi hoppade med en instruktör som hette Ken och Rocket. Min instruktör videofilmade mig (till ett ganska hutlöst pris visserligen), både innan, under och efter hoppet. Det fanns en viss oro eftersom jag är höjdrädd, men det gick bra och vi hoppade från drygt 5 000 meters höjd. Det var lite pirrigt när man slängde ut ut benen utanför flygplanet och de första sekunderna efter att man hoppat, sedan gick det bra. Jag hoppade som en av hopparna i mitten, och Daniel hoppade sist eftersom han satt längst in i flygplanet.

Jag har tänkt göra detta under flera år, men det har inte blivit av av olika anledningar. Men nu äntligen blev det av och det känns jätte bra. Jag har många saker jag vill göra innan jag drar mig tillbaka där det här var en av de sista, men det återstår fortfarande en sak, och det är att rida. Vi (Daniel) ska titta om det finns någon möjlighet att rida ut i outbacken en eller två dagar i Katherine eller Darwin.
Här nedan kan ni se en kortare version av filmen som de gjorde åt mig. Klockan är omkring lunchtid, så vi hade gott om tid över på dagen när vi väl var klara.


Resten av dagen tillbringade vi i centrala Cairns, tittade i lite affärer och köpte en rödfilter till min GoPro 4 så att Daniel får bättre färger på film och bilder när han dyker i morgon. Jag som bara ska snorkla behöver inget filter eftersom jag inte kommer att fota på speciellt djupt vatten. Förhoppningsvis så är det bättre väder än idag så att vi får ner mycket ljus i vattnet. Det blir lite dassiga bilder annars, om det är mulet.

1 comment:

  1. Härligt att ni hoppade fallskärm. Jag har hoppat men aldrig från den höjden. Kikar varje dag om ni skrivit något nytt. Ha en fortsatt bra resa.
    Hälsningar Hans

    ReplyDelete