Saturday, March 17, 2018

Dag 13 - Planering och markservice

Idag sov vi ganska länge eftersom det är något av en vilodag och äter en ganska sen frukost. Under morgonen vi bestämmer vi oss för att åka till Fraser Island och under större delen av dagen sitter Daniel och jämför olika reseförslag vad som ingår och vad det kostar. Tillslut kommer vi fram till att det blir en tvådagarstur med en övernattning på Fraser Island.

Vi pysslande också en del med att försöka samla alla filmer och bilder på samma ställe för att kunna använda i bloggen, vilket visade sig inte vara det lättaste när man ska jobba med både min iPhone och Daniel som huvudsakligen använder Android och Google. Jag funderar t.o.m. på om jag kanske ska köpa en Android nästa gång istället för en iPhone.

Jag tvättade och hänge tvätten på tork. Det blåste ganska bra plus att det var varmt, så det borde torkat ganska fort, men det fanns som alltid risk för regn då det fanns mörka moln på himlen.
Jag pratade med trevliga campinggrannar som var från Noosa men har tänkt på flytta till Harvey Bay, drack några glas vin med dem medan Daniel letade efter var resa till Fraser Island.

På kvällen så åt vi middag på ett lokalt ställe nere på byn som hette Beach House. Jag åt en kyckling filé och Daniel tog en pizza. Det var en fin kväll med ca. 26 graders värme ute klockan 22:00.

Eftersom vi knappt rörde oss från campingen idag så blev det tyvärr inga bilder.

/Nisse

No comments:

Post a Comment